Galeria

Eastern Oriental Express

Quan es parla de grans viatges en tren a ningú li va a la ment la companyia Renfe. Potser fins i tot a més d’un, aquest nom, llegit en un bloc de viatges,  li sonarà antagònic.

Però parlar d’Orient Express sí que es sinònim de viatges, luxe i glamur. El primer trajecte d’aquest mític tren sortia de Paris direcció Viena un 5 de juny de 1883. Més tard el trajecte s’ampliaria fins a Istanbul, la ciutat a cavall d’Europa i Àsia, donant sentit ara sí al seu nom.

Actualment encara existeixen dos “Orient Express” a Europa.  L’Orient Express que només circula entre Estrasburg i Viena,  i el Venice-Simplon Orient Express, una iniciativa privada de trens de luxe que uneix Londres amb Venècia.

La mateixa companyia que opera el tren del Simplon també opera al sudest asiàtic diferents línies de tren de luxe. L’E&O Express té com a línia estrella la que circula entre Singapur i Bangkok (Tailàndia). Des del seu punt de sortida a Singapur fins a Bangkok, el tren recorre més de 2.000 quilòmetres en 43 hores de trajecte. En el seu recorregut travessa tot Malàisia de sud a nord, amb les parades estrella de Kuala Lumpur (la capital malàia) i Butterworth (Penang). L’E&O Express és l’únic tren que circula des de Singapur a Bangkok sense haver de fer canvis de tren.

La línia fèrria que transcorre dins de  Singapur, i la seva estació de tren (Tanjong Pagar), pertanyen  a Malàisia. Encara ara, el control d’immigracióde sortida malai es fa a l’estació de Singapur, mentre que el control de sortida de Singapur es fa a la frontera entre els dos països (Causeway). Anar de Singapur a Malàisia en tren son nomes 30 min de trajecte.

Els trens malais (KTM) son còmodes, puntuals, i no gaire ràpids. La xarxa malàia consta de dues línies. La Nord-Sud, que recorre el pais per la costa oest, entre Tailàndia i Singapur (per on circula L’E&O Express), i l’Est (anomenada també la Jungle Train), que travessa el país des de Gemas fins a Kota Bharu, a l’extrem nordest, tot circulant per la part més boscosa de Malàisia. Només hi ha un tren entre Malàisia i Tailàndia, l’Internasional Ekspres, que fa en 22h el recorregut diari entre Butterworth i Bangkok .

Fer el trajecte entre Singapur i Bangkok en la classe “Presidential Suite” dels luxosos vagons del l’E&O Express costa 3.660$  per persona i trajecte (com per perdre el tren!).  Nosaltres vam fer servir els trens expres locals, i gràcies a déu, només ens hi vam gastar 60$!

Anuncis

Fes un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s