Excursió circular que ens portarà a pujar el cim del Taga (2.040 m), una muntanya clàssica de l’excursionisme català. Tot i no tenir gaire alçada i ser un ‘cim de vaques’ pels seus suaus pendents, des de cim podrem gaudir d’unes fantàstiques panoràmiques del Pirineu Oriental de bona part del Ripollès.
La pujada al Taga des de Ribes es pot considerar una dura prova de resistència per si sola. Són prop de 1.500 m de desnivell positius constants i drets.
DIFICULTAT
Molt difícil per la distància a recórrer i pel desnivell acumulat. Excepte el tram final des de Puigsac a Ribes que es fa per pistes (algunes cimentades), la resta de l’itinerari es fa per corriols d’alta muntanya, sempre més incòmodes i lents.
Tot i la modesta alçada, la ruta transita per alta muntanya. Esteu a l’aguait sobre la meteorologia, és una zona on sovintegen forts vents.
LES TRENS
– ESTACIÓ DE SORTIDA/ARRIBADA: Ribes de Freser (Rodalies). A pocs metres del nucli de la ciutat. Connecta amb el Cremallera de Núria.: