Ruta a Wikiloc

PDF

barra_1200x6

INTRODUCCIÓ

En aquesta sortida recorrerem d´est a oest bona part del recentment declarat Parc Natural de Collserola tot seguint íntegrament l´etapa 18 del GR-92 (veure ruta de la FEEC).

La ruta transcorre per indrets molt humanitzats i creua una autopista, però també visita racons inesperats per la seva bellesa o per les impressionants vistes que es tenen de la conurbació de Barcelona.

Durant la sortida trobarem diferents fonts i un restaurant, així que la decisió de dur o no entrepà la deixem a cadascú.

FITXA TÈCNICA

• Sortida: estació de Montcada i Reixac (R2 Nord)
  • Arribada: estació de Baixador de Vallvidrera (FGC)
  • Distància: 17,3 km
  • Desnivells:  +832 m /  -67 6 m
  • Horari:  4h30 hores (sense aturades)
  • Espai Natural: Parc de Collserola
  • Dificultat: Exigent atenent a la distància i el desnivell acumulat. En tot moment seguim camins senyalitzats (GR-92)

CONNEXIONS AMB ALTRES RUTES

En ser una ruta que travessa tot Collserola, trobarem diverses cruïlles que connecten amb diferents rutes de Senderisme en tren (ST). Així podrem trobar:

MAPA TOPOGRÀFIC ICC                                                                                      PERFIL DE LA RUTA

Mapa ICC Montcada Reixac - Baixador de Vallvidrera

Mapa ruta ST06 Montcada-Baixador

perfil_montcada-baixador

Perfil ruta ST06 Montcada-Baixador

Mapa d´estacións de la línia d´Adif R2

barra_1200x6

RESSENYA

La ruta comença a l’estació de Montcada i Reixac (R2Nord) tot i que passa just a tocar de l´estació de Montcada i Reixac Manresa (R4). De l´estació prenem el camí marcat amb marques vermelles i blanques de GR que ens portarà prop del cementiri. Unes rampes ens faran guanyar aviat alçada per dur-nos pel vessant nord al Turó de Montcada.

La ruta passa després per la zona menys interessant, una zona industrial i el creuament de la C-58 a través de la carretera al cementiri de Collserola.  Passat el pont sobre la autopista, abandonem aviat la carretera per prendre un sender ben marcat a l´esquerra.

Continuem seguint les marques de GR, creuant la carretera de Cerdanyola a través d´un pont de vianants. La pista puja fortament fins el turó de Valldaura on trobem un repetidor. Som a la part alta de la ruta, on trobem el mirador del Turó de la Magarola, un excel.lent punt des d´on gaudir de Barcelona als nostres peus, i cim inclòs a la llista de 100 Cims de la FEEC.

Continuem ara en baixada i als 500m aproximadament arribem al coll d´Erola (397m).  El camí segueix ara per una estona per la carretera de l´Arrabassada girant a l ´esquerra cap al Tibidabo, des d´on surt a la dreta el corriol que supera el Tibidabo pel vessant nord fins anar a ajuntar-se amb el PR-C 35.

D´aquí ja només ens resta baixar fins al Baixador de Vallvidrera tot resseguint sempre les marques del GR-92.

One response to “06. De Montcada i Reixac al Baixador de Vallvidrera pel Turó de Magarola (100 cims) i el PR C-35 17,3 Km

1. Retroenllaç: 6.Montcada i Reixac – Baixador de Vallvidrera 17,3Km | SENDERISME EN TREN